Saturday, March 03, 2007

Opgewekte lawine!

Hieronder een zestal van foto's van een lawine die werd opgewekt toen ik in januari in Tignes was. De nacht van dinsdag 23 op woensdag 24 januari had het behoorlijk gesneeuwd. Het skigebied moest dus 'lawine-vrij' gemaakt worden.

Op de foto's zie je een door de pistedienst opgewekt lawine boven de blauwe Corniche piste, rechts van de aankomst van de Aiguille Rouge lift (achter de graat loopt de Marais lift).
Toevallig had ik mijn camera in mijn hand toen ik dichtbij een keiharde knal hoorde, tenminste, het leek dichtbij, zo hard was het. Het was echter een aardig stuk verder op.
Vandaar ook de matige kwaliteit van de foto's, want ik heb ze een beetje moeten bewerken om duidelijk te zijn - ze waren van te ver genomen, en het contrast was ook erg slecht.

De zwarte streepjes op de graat zijn de twee pisteurs die met dit mooie vuurwerk aan het spelen waren.

Avalanche1


Avalanche2


Avalanche3


Avalanche4


Avalanche5


Avalanche6

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home