Monday, February 05, 2007

Een heerlijk weekje Tignes - dag 6: een koud afscheid

dag 1 - dag 2 - dag 3 - dag 4 - dag 5 - dag 6

De zesde en tevens laatste dag was een tamelijk heldere en zonnige dag. Net als dag 5 was het weer behoorlijk koud. Deze dag zijn we eerst richting Val d'Isére gegaan.

DSCF1934

DSCF1935

Als ik het me goed herinner zijn bovenstaande foto's genomen van de Épaule du Charvet piste, die vandaag of gisteren voor het eerst open was. Eerder in de week lag er waarschijnlijk te weinig sneeuw, en later was er wellicht lawinegevaar, want na de verse sneeuwval was de eronder gelegen Santons ook niet open.

Hierna hebben we een tijdje boven Val d'Isère geskied, waar ik ook met mijn fototoestel wat filmpjes heb geschoten van twee pistes. Dat bezorgde me wel ongelooflijk koude handen met deze temperatuur!

Piste "M" (Solaise)

Diebold 1 (Bellevarde)

Diebold 2 (Bellevarde)

Later op de dag ook nog veel geskied bij de Col du Palet van Tignes, maar daar helaas geen foto's van gemaakt.

Om de week een beetje in stijl af te sluiten, 's middags nog de Sache piste af gegaan, waar ik onderstaande foto's heb genomen.

DSCF1940

DSCF1941

DSCF1942

DSCF1943

DSCF1944

DSCF1945

DSCF1946

Zoals altijd was het weer heerlijk rustig op deze prachtige piste.

En dan zit een prachtweek skiën er bijna op!
Nog net niet, want de Sache gondel is nog nét open. Dus nog één keer omhoog gegaan om even rustig naar beneden te glijden over de blauwe Rhododendron en Mélèzes pistes. Een deel van de Mélèzes gaat over de weg, waar ook een diepgevroren tunneltje was:

DSCF1949

DSCF1948

En toen... Toen zat het er echt op. Helaas.
Eenmaal in het chalet aangekomen, kwam ik er achter dat het vandaag wel écht koud was geweest, want er stond ijs tussen mijn binnen en buitenschoen.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home