Monday, January 29, 2007

Een heerlijk weekje Tignes - dag 3: waar blijft de sneeuw?

dag 1 - dag 2 - dag 3 - dag 4 - dag 5 - dag 6

Het eerste wat ik deed toen ik dinsdagmorgen wakker werd, was naar buiten kijken. Maandag had ik een weersvoorspelling zien hangen bij het bergstation van de Funiculaire Grande Motte, die 40 tot 80 cm verse sneeuw voorspelde voor maandag- op dinsdagnacht! Lekker!
Ik werd echter teleurgesteld, er was nog geen vlokje sneeuw gevallen! Wel hing er een beetje dreigende bewolking in de lucht, maar er was toch ook nog genoeg blauw te ontdekken.
DSCF1837
Nadat we omhoog waren gegaan met de Sache gondel, leek het zelfs nog een stukje zonniger te worden.
DSCF1840
Toch trok het dicht vanaf een uur of half 11, en liet de zon zich de rest van de dag niet meer zien. Ook begon het langzamerhand een beetje te sneeuwen - niet veel, maar toch...

Deze dag zijn we gaan lunchen bij Aspen, een snackbarretje bij Val Claret, tegenover de Tichot stoeltjeslift, en daar hebben we goed van genoten. Lekker en veel eten voor weinig geld. Daar ook dé schok van mijn vakantie gehad: er was een jongen die er wat alternatief uitzag en het nodig vond een onderbroek over zijn broek te dragen... Een snowboarder dus! Maar mijn toetje, een chocolade beignet, viel zowat uit mijn mond toen hij wegliep. Op skischoenen!

Deze dag twee naturides gedaan, de Epilobes en de Guerlain Chicerit, hartstikke leuk weer.

Omdat het de hele dag, behalve 's ochtends, bewolkt was, had ik maar weinig foto's genomen. Hier nog eentje van het uitzicht als je de Sache gondel uitkomt uit Tignes les Brévières: je ziet er de liften Aiguille Rouge op (links) en Marais (rechts).
DSCF1841
Beide zijn trage stoeltjesliften, en vooral de Marais duurt enorm lang omdat deze een stuk langer is dan de Aiguille Rouge. Hopelijk vernieuwen ze de Marais binnenkort.

Deze dag, net als gister, was er geen lift open op de gletscher. Ik vermoed vanwege de harde wind. Alleen de Leisse lift, langs de zwarte (en lekkere) Leisse piste was open, maar de gondel en de andere liftjes waren gesloten.

De terugkeer naar Tignes les Brévières deden we deze dag via Tignes le Lac en vervolgens de Chaudannes lift. Om in Le Lac te komen moet je een stukje via de zwarte Trolles piste, die niet echt in een goede toestand was. Veel ijzige stukken. Het viel me op dat er erg veel beginners waren die het écht moeilijk hadden op die piste. Waarom ze dan niet gewoon bij Val Claret naar beneden skiën en daar de bus pakken is me een raadsel.

Hoewel het 's middags licht sneeuwde, was er nog niet echt veel gevallen. Wederom werd er sneeuw verwacht in de weersvoorspellingen bij de liften...

Labels:

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

gaaf van die onderbroek over skibroek. kan me voorstellen dat het heel, echt héél inspirerend voor je was aangezien je zelf ook een soort van snowboardjes voor aan je skischoenen hebt gekocht !!

4:22 PM, January 30, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Gekke Jon, wat een uitgebreide verslagen! Is dat eigenlijk koud die sneeuw?

2:38 PM, February 28, 2007  

Post a Comment

<< Home