Tuesday, December 06, 2005

Safety first

Na een tijdje wikken en wegen heb ik besloten een helm te kopen. Nou ja, kopen, ik had hem van de zomer al kado gekregen voor mijn verjaardag, maar moest hem alleen nog maar uitzoeken.
Vorig jaar in januari in Vallandry had ik al een weekje een helm gehuurd, en dat was eigenlijk heel goed bevallen. Het was toen wel koud, dus ik ben benieuwd of het niet te heet wordt als ik hem in maart of begin april op mijn kop zet... Maar ja, dat zien we dan wel weer.

Het is de Giro Sestriere geworden (in maat L), een helm met 'harde' oorbescherming. In tegenstelling tot een helm met harde oren (van Sinner), die ik eerder heb gepast kan ik met deze wel gewoon prima horen. Mooi werk dus.


De voornaamste reden om een helm te kopen is dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Als je een beetje in het voorseizoen skiet liggen er vaak nog aardig wat stenen op de piste, en je hoeft er maar met je hoofd op te vallen of je hebt al een vervelende wond te pakken. Ook heb ik wel eens iemand die zeer behoedzaam skiede aangeskied zien worden door een ander. Die ander kwam als een blinde maniak de piste af zetten, en viel zelf dan ook het hardst. Met op zijn minst een hersenschudding werd hij met de helicopter naar het ziekenhuis gebracht. Half buiten westen en met bloed uit z'n mond.
Daarom dus een helm!

Zal, wanneer ik hem ook in de sneeuw getest heb, een evaluatie hier op mijn site plaatsen.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Puike ding hoor

9:08 AM, December 07, 2005  

Post a Comment

<< Home