Thursday, November 17, 2005

Tweede sneeuw

Inmiddels is ook in Tignes een klein laagje gevallen in het dorp, een centimeter of 2! Hopen dat dit het begin is van een goed pak, hoewel de weersverwachting binnenkort geen echte sneeuw daar voorspelt. Op tignes.net staan wat webcams.

Vorig jaar was ik er een weekje vanaf 11 december, en toen lag er nog niet al te beste sneeuw. Meer dan in veel andere gebieden in Frankrijk, zelfs Val Thorens, maar niet genoeg om de ondergrond (die vaak uit stenen bestaat) helemaal goed te bedekken. Dus eerst mijn eigen ski's enigszins aan vlokken geskied op die keitjes, toen nog maar voor een paar dagen ski's gehuurd. Waren trouwens geen verkeerde ski's, Head ic 180, misschien dat ik wel een keer Head's wil kopen als mijn huidige ski's aan vervanging toe zijn.

Pas op onze vertrekdag, 18 december, kwam er een grote dump... Een cm of 30 denk ik... Jammer maar helaas!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home