Thursday, August 04, 2005

Navman A300 Sport.Tool

Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een Navman A300 Sport.Tool. Gekregen voor mijn verjaardag! Het is een apparaatje dat je tijdens het skieën om je bovenarm draagt. Met behulp van GPS, dat tegenwoordig ook veel in auto's wordt gebruikt door navigatiesystemen, houdt het gegevens van het skieën bij.
Gegevens als: afgelegde afstand, hoogtemeters die je hebt gemaakt, maximum snelheid, gemiddelde snelheid, enzovoorts. Je kan hem zo instellen dat hij alleen 'downhill' gegevens bijhoudt. In de lift gaat hij dan automatisch uit. Ook als je niet beweegt gaat hij natuurlijk uit.
Mooi apparaatje dus! Ben erg benieuwd naar zulke gegevens. Hoe snel zou ik eigenlijk gaan? Hoeveel skitijd op een dag ben je ook echt aan het skieën?
Over dat laatste staat in een recensie op http://www.pocket-lint.co.uk/review.php?reviewId=901 dat dat nogal tegen kan vallen. De recensist heeft 6 uur geskied, en 45 minuten gelunchd, en de effectieve skitijd was slechts anderhalf uur. Dit terwijl hij (of zij) het gevoel had behoorlijk door te hebben gejakkerd! Ben dus erg benieuwd... Heb wel het idee dat een groot gedeelte van de tijd inderdaad in de liften gaat zitten. Zal in toekomstige reisverslagen natuurlijk ook de nodige gegevens die ik met deze tool heb verzameld vermelden!
Eén nadeeltje van de tool is misschien dat de LCD display niet tegen temperaturen van onder de -15 kan. Maar misschien dat ik hem dan wel onder mijn jas kan dragen; weet alleen niet zeker of hij dan nog wel GPS ontvangst heeft.
Ik hoop niet dat ik me teveel zal laten uitdagen om hoger maximumsnelheden te maken... Maar mocht ik dat toch doen dan zal dat nog wel een beetje veilig gaan, want ik heb ook een skihelm gekregen. Tenminste, die zijn lastig te krijgen op dit moment, dus een tegoedbon om er één te kopen wanneer de nieuwe collectie in de winkels ligt. Wel zo veilig.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home